noun_Email_707352 noun_917542_cc Map point Play Untitled Retweet Group 3 Fill 1

Gjensidige Forsikring forlenger samarbeid med Tietoevry Tech Services - skal akselerere digital transformasjon gjennom strategisk partnerskap

21 mai 2024

Gjensidige Forsikring utvider sin kontrakt med Tietoevry Tech Services i Norge. Den nye kontrakten bygger videre på 20 år med tett samarbeid og inkluderer modernisering og sikring av Gjensidiges IT-veikart for å støtte forsikringsselskapets vekstambisjoner.

"Vi er glade for å fortsette vårt partnerskap med Tietoevry Tech Services. Partnerskapet vil bidra til vår moderniseringsreise og at vi opprettholder en stabil og sikker IT-plattform," sier Johan Rostoft, CTO i Gjensidige.

Samarbeidet støtter gjennomføringen av Gjensidiges strategi og gir fart og smidighet til selskapets forretningsutvikling. I tillegg sørger partnerskapet for sikre og effektive IT-tjenester med høy standard.

"Jeg er stolt over at vi fortsetter å være en betrodd partner for Gjensidige når det gjelder IT-tjenester. Denne forlengelsen er et resultat av vårt langvarige forhold til dem, som går 20 år tilbake i tid. Det fornyede samarbeidet vil gjøre det mulig for Gjensidige å dra nytte av automatisering og bidra til en mer effektiv forretningsdrift," sier Evi Seljevoll, managing partner for Tietoevry Tech Services i Norge.

Avtalen dekker et bredt spekter av tjenester, inkludert managed services og modernisering innenfor sikkerhet, DigiOps, sky, Workplace og stordatamaskiner.

For mer informasjon, vennligst kontakt:

Bjjarne Aani Rysstad, Kommunikasjonssjef , Gjensidige, +47 91 81 94 34, bjarne.rysstad@gjensidige.no

Tietoevry Nyhetsdesk, +358 40 5704072, news@tietoevry.com

Om Tietoevry Tech Services:

Tietoevry Tech Services driver digital transformasjon på tvers av hele virksomheten. Det inkluderer modernisering og utvikling av prosesser, applikasjoner og infrastruktur. TietoevryTech Services har ca. 8000 ansatte hvorav 850 er lokalisert i Norge.

Om Gjensidige:

Gjensidige er et ledende nordisk skadeforsikringsselskap notert på Oslo Børs. Vi har om lag 4 200 medarbeidere og tilbyr skadeforsikring i Norge, Danmark, Sverige og Baltikum. I Norge tilbyr vi også pensjon og sparing. Driftsinntektene var 34 milliarder kroner i 2022, mens sum eiendeler utgjorde 135 milliarder kroner.

Vedlegg

For mer informasjon